Capturing What Everyday Life Brings..

Selamat Hari Merdeka Ke-67 Malaysia!

SELAMAT HARI MERDEKA KE-67 MALAYSIA! | Sambutan Hari Kebangsaan ke-67 dengan tema `Malaysia Madani: Jiwa Merdeka' di mana sambutan berlangsung di Dataran Putrajaya. 

Ikhsan dari portal KWSP

Setiap tahun rakyat tanpa mengira latar belakang, bangsa dan agama pasti berhimpun untuk tujuan yang sama iaitu menyemarakkan semangat patriotik. Salute to them kerana seawal sebelum Subuh lagi mereka yang ingin menonton secara live telah berada di Dataran Putrajaya. Malah ada yang bermalam di sana even though perarakan bermula pada pukul 8.00 pagi. 

Sambutan tahun ini diserikan dengan keberangkatan tiba Yang di-Pertuan Agong yang baru iaitu Sultan Ibrahim dan Raja Permaisuri Agong, Raja Zarith Sofiah selain kehadiran barisan Jemaah Menteri serta perwakilan asing. Perarakan melibatkan lebih 17,000 peserta, 59 kontinjen, 24 pasukan pancaragam serta 439 aset ketenteraan, sangat hebat!!!

Alhamdulillah kerana Malaysia masih aman dan diberi peluang menyambut Hari Kebangsaan ke-67 dan terus mendoakan agar many more years to go.. Maka kita sebagai rakyat Malaysia jagalah keharmonian negara dengan baik, kalau bukan rakyat sendiri siapa lagi?..

Haruslah saya abadikan kemeriahan Sambutan Hari Merdeka 2024 dalam blog ini sebagai kenangan. Adakah antara pembaca yang pergi melihat perarakan sempena Hari Merdeka? Jika tanya saya, saya hanya menyambut di depan televisyen di rumah.. 

Okay, setakat ini sahaja perkongsian saya kali ini. Sehingga kita berjumpa lagi di post akan datang. Thank you for reading & have a great day everyone!


Regards,

Share:

5 comments:

  1. sy pun tgk dr tv di umah je.. hehehe

    ReplyDelete
  2. Kita sampai2 merayakan independence day tiap Agustus 😄. Beda tanggal saja. Tapi saya pun jarang ikut melihat langsung perayaan . Kalo dulu selalu teringin ikut upacara bendera di istana negara. Tp memang pesertanya terbatas yg boleh ikut. JD pasti lihat dari tv

    Temen2 yg dulu terpilih sebagai paskibra (pasukan pengibar bendera) itu seperti masuk level tertinggi pride nya 😄

    Dulu saat masih kuliah di Penang, tiap 31 Agustus saya dan teman2 kuliah biasanya lihat bazar di dekat kampus. Seruu sangat.

    ReplyDelete
  3. Saya tengok live di Youtube je. Nak bersesak saya malas tapi tetap semangat nak tengok live di Youtube. Semoga Malaysia terus aman makmur, harmoni, bersatu padu dan terus maju.

    ReplyDelete

Leave your friendly messages here ^_~
Feel free to visit my blog again..
Thank you very much!

Translate to your language

The Author


Welcome to my blog!
Assalamualaikum..
Hello & Welcome to my blog!

I'm LZ | Married
Based in Seremban, N9
On Blogger since May 2011

***************
This is my small corner of the internet where I share my lifestyle and anything else that I'm interested in. I hope you find something useful here.
Thanks for reading!

Advertorial, Collaboration & Review

SO, WANT TO COLLAB?
Head over to my contact page and fill out my contact form for availability and rates.

My Precious Followers

Contact Me

Name

Email *

Message *

Facebook Page

Total Pageviews